Page 133 - Dys
P. 133
133
цих умов випроб, а отже і від корозійного затуплення вершини тріщини, яким і
обумовлено підвищення значення порогового розмаху K thс при потенціалі
корозії, порівняно із випробами на повітрі. Такий висновок підтверджується і
тим фактом, що значення порогового розмаху K thс при потенціалі катодного
захисту практично аналогічні K th, які отримали за випроб у повітрі.
Водночас для металу обох зон ЗЗ у вихідному стані швидкість росту
корозійно-втомної тріщини практично не зазнає впливу катодної поляризації на
всій ділянці Періса ДВР. Звідси можна зробити висновок, що і основному
металу, і металу шва ЗЗ сталі 17Г1С у вихідному стані властивий високий опір
негативному корозійно-наводнювальному впливу модельного ґрунтового
розчину як за потенціалу корозії, так і за потенціалу катодного захисту
магістральних трубопроводів.
Оскільки і параметри корозійно-циклічної тріщиностійкості за низької
асиметрії циклу навантаження основного металу та металу шва ЗЗ у
вихідному стані за випроб при потенціалі корозії суттєво не відрізняються
від їх параметрів циклічної тріщиностійкості за випроб у повітрі, то можна
зробити висновок, що мікромеханізм руйнування за низької асиметрії циклу
навантаження, принаймні для ЗЗ у вихідному стані, не залежить також від
корозійно-наводнювального впливу модельного ґрунтового розчину за
потенціалу корозії.
Експлуатація ЗЗ також практично не впливає на параметри корозійно-
циклічної тріщиностійкості металу обох досліджених зон у модельному
розчині NS4 за потенціалу корозії за низької асиметрії (рис. 5.10).
Як і у випадку випроб металу неексплуатованого ЗЗ, у припороговій
області навантаження опір ОМ і МШ експлуатованого зварного з’єднання
втомному руйнуванню за випробувань у корозійному середовищі дещо
вищий, ніж у повітрі. Цей ефект можна пояснити, як зазначалося вище,
корозійним затупленням вершини тріщини впродовж часу підготовки
наступного акту приросту тріщини за умови, коли швидкість втомного росту
–9
менша від 3–4∙10 м/цикл.