Page 133 - Dys
P. 133

133

                  цих умов випроб, а отже і від корозійного затуплення вершини тріщини, яким і

                  обумовлено  підвищення  значення  порогового  розмаху  K thс  при  потенціалі

                  корозії, порівняно із випробами на повітрі. Такий висновок підтверджується і

                  тим фактом, що значення порогового розмаху K thс при потенціалі катодного

                  захисту практично аналогічні K th, які отримали за випроб у повітрі.


                         Водночас  для  металу  обох  зон  ЗЗ  у  вихідному  стані  швидкість  росту

                  корозійно-втомної тріщини практично не зазнає впливу катодної поляризації на

                  всій  ділянці  Періса  ДВР.  Звідси  можна  зробити  висновок,  що  і  основному

                  металу, і металу шва ЗЗ сталі 17Г1С у вихідному стані властивий високий опір

                  негативному  корозійно-наводнювальному  впливу  модельного  ґрунтового

                  розчину  як  за  потенціалу  корозії,  так  і  за  потенціалу  катодного  захисту

                  магістральних трубопроводів.

                         Оскільки і параметри корозійно-циклічної тріщиностійкості за низької

                  асиметрії  циклу  навантаження  основного  металу  та  металу  шва  ЗЗ  у

                  вихідному  стані  за  випроб  при  потенціалі  корозії  суттєво  не  відрізняються

                  від їх параметрів циклічної тріщиностійкості за випроб у повітрі, то можна

                  зробити висновок, що мікромеханізм руйнування за низької асиметрії циклу

                  навантаження,  принаймні  для  ЗЗ  у  вихідному  стані,  не  залежить  також  від

                  корозійно-наводнювального  впливу  модельного  ґрунтового  розчину  за

                  потенціалу корозії.

                         Експлуатація ЗЗ також практично не впливає на параметри корозійно-

                  циклічної  тріщиностійкості  металу  обох  досліджених  зон  у  модельному

                  розчині NS4 за потенціалу корозії за низької асиметрії (рис. 5.10).

                         Як  і  у  випадку  випроб  металу  неексплуатованого  ЗЗ,  у  припороговій

                  області  навантаження  опір  ОМ  і  МШ  експлуатованого  зварного  з’єднання

                  втомному  руйнуванню  за  випробувань  у  корозійному  середовищі  дещо

                  вищий,  ніж  у  повітрі.  Цей  ефект  можна  пояснити,  як  зазначалося  вище,

                  корозійним  затупленням  вершини  тріщини  впродовж  часу  підготовки

                  наступного акту приросту  тріщини за умови, коли швидкість втомного росту

                                      –9
                  менша від 3–4∙10  м/цикл.
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138