Page 129 - Dys
P. 129

129

                  від асиметрії циклу навантаження, практично ідентичні для основного металу

                  та  металу  шва,  як  експлуатованого,  так  і  неексплуатованого  ЗЗ.  По-друге,

                  збільшення  асиметрії  циклу  навантаження  від  0,1  до  0,9  за  випробувань  у

                  повітрі спричиняє різке зменшення порогового розмаху K th, що свідчить про

                  суттєве закриття тріщини в сталі за випроб з низькою асиметрією.






                                                                                  1
                                  da/dN, м/цикл  10 -9










                                                  5



                                                                    4
                                                  3

                                      10 -10                    2
                                            2            3        4      5     6    7   8 9 10

                                                              K, MПa·м        1/2


                  Рисунок 5.7 – Діаграми втомного руйнування ОМ (1, 2, 4) та МШ (3, 5) зварного

                    з’єднання із експлуатованої (4, 5) та неексплуатованої (1, 2, 3) сталі 17Г1С на

                                     повітрі при частоті 5 Гц та R = 0,1 (1) і 0,9 (2–5).



                         З  іншого  боку,  якщо  поєднати  те,  що  параметри  циклічної

                  тріщиностійкості  ОМ  практично  не  відрізняються  від  параметрів  циклічної

                  тріщиностійкості  МШ,  як  у  вихідному  стані,  так  і  після  тривалої

                  експлуатації,  і  не  залежать  від  асиметрії  циклу  навантаження,  то  можна

                  зробити  загальний  висновок  –  руйнування  металу  ЗЗ  за  циклічного

                  навантаження реалізується за єдиним втомним мікромеханізмом.



                         5.3.3. Вплив  експлуатації  на  параметри  корозійно-циклічної
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134