Page 336 - ЛІТЕРАТУРНИЙ ОГЛЯД
P. 336

336

                  двох до п’яти разів (залежно від рівня НВ) відносно регламентованих чинними

                  галузевими документами [384].

                         Крім того, побудована кореляційна залежність ΔK              th eff  – HB (рис. 7.4) дає

                  змогу  за  твердістю  НВ,  експериментально  визначеною  безпосередньо  на

                  об’єкті,  оцінити  рівень  ΔK       th  eff ,  що  характеризує  поточний  структурно-

                  механічний стан тривало експлуатованої сталі аналізованої ділянки парогону

                  без  проведення  додаткових  випробувань  на  ЦТ  зразків,  вирізаних  з  цього

                  парогону (тобто не руйнівним методом контролю). Використавши цей рівень

                  ΔK  th  eff   в  розрахунках  трубних  елементів  [378,  385–387]  можна  обґрунтувати

                  критичний  розмір  тріщин  в  аналізованих  елементах  труб  та  безпечні  рівні

                  експлуатаційних  напружень,  що  є  основою  прогнозування  їх  ресурсу  з

                  урахуванням  зміни  властивостей  сталей  внаслідок  деградації  в  часі  тривалої

                  експлуатації.



                         7.2.3  Обґрунтування  критичного  структурно-механічного  стану

                  низьколегованих  теплотривких  сталей,  експлуатованих  в  різних


                  елементах парогонів ТЕС



                         Оскільки       деградація      теплотривких        сталей      під    час     тривалої
                  високотемпературної  експлуатації  проявилася  виділенням  і  коагуляцією


                  карбідів вздовж меж зерен, їх декогезією від матриці, руйнуванням перетинок
                  між найближчими порами з утворенням міжзеренних тріщин, то вважали, що


                  площа  фрактографічно  візуалізованих  міжзеренних  фрагментів  на  фоні
                  загалом крізьзеренного рельєфу зламів зразків, випробуваних на ЦТ (рис. 7.7),


                  може  слугувати  за  показник  поточного  структурно-механічного  стану

                  експлуатованих сталей.

                         Проте  для  оцінювання  поточного  структурно-механічного  стану

                  атестованих теплотривких сталей парогонів та встановлення їх відповідності

                  до-  чи  закритичному  стану  необхідно  обґрунтувати  критичне  значення

                  запропонованого фрактографічного показника.
   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341