Page 335 - ЛІТЕРАТУРНИЙ ОГЛЯД
P. 335

335

                  меншої кількості зупинок блоків сталь ще не досягла критичного структурно-

                  механічного  стану,  а  після  їх  більшої  кількості  -  вже  досягла  закритичного

                  стану.

                                        170                                             1
                                           HB

                                        160                  7                    5   4
                                                         2                6
                                        150                           I
                                              II
                                        140
                                             HB  c
                                        130
                                             3     с
                                        120            th eff
                                                  1,5    2,0     2,5    3,0    3,5    4,0
                                                                            1/2
                                                                , МПа м
                                                             th eff
                   Рисунок 7.6 – Кореляційна залежність між ефективним пороговим рівнем ЦТ

                      ΔK th eff  та твердістю HB для сталі 15Х1М1Ф після тривалої експлуатації на

                        парогонах ТЕС. Розшифровку номерів біля точок наведено у табл. 7.1.



                         Якщо  погодитися  із  запропонованим  обґрунтуванням  критичного

                  структурно-механічного  стану  сталі,  то  за  твердістю,  визначеною  під  час

                  планових  обстежень  будь-яких  інших  труб  безпосередньо  на  їх  поверхні,

                  можна здійснювати поточний контроль структурно-механічного стану сталей,

                  тривало експлуатованих на головних парогонах ТЕС, використавши для цього

                  отриману залежність ΔK        th eff  – HB (рис. 7.4). І якщо твердість НВ цієї сталі буде

                                                                              с
                  вищою  за  обґрунтоване  критичне  значення  HB   =  133  НВ,  то  структурно-
                  механічний  стан  сталі  ще  не  досяг  критичного  рівня  і  термін  експлуатації

                  аналізованих  ділянок  парогонів  можна  продовжити.  Якщо  ж  твердість

                  обстеженої ділянки нижча за критичне значення, то за подальшої експлуатації

                  (особливо з кожною наступною зупинкою блоків) загроза її не прогнозованого

                  раніше  наскрізного  руйнування  буде  постійно  зростати.  Отже  за  досягнення

                  умови  HB  <  133  НВ  терміни  планових  обстежень  ділянок,  що  ввійшли  до

                  групи  підвищеного  ризику  виникнення  руйнування,  необхідно  зменшити  від
   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340