Page 335 - ЛІТЕРАТУРНИЙ ОГЛЯД
P. 335
335
меншої кількості зупинок блоків сталь ще не досягла критичного структурно-
механічного стану, а після їх більшої кількості - вже досягла закритичного
стану.
170 1
HB
160 7 5 4
2 6
150 I
II
140
HB c
130
3 с
120 th eff
1,5 2,0 2,5 3,0 3,5 4,0
1/2
, МПа м
th eff
Рисунок 7.6 – Кореляційна залежність між ефективним пороговим рівнем ЦТ
ΔK th eff та твердістю HB для сталі 15Х1М1Ф після тривалої експлуатації на
парогонах ТЕС. Розшифровку номерів біля точок наведено у табл. 7.1.
Якщо погодитися із запропонованим обґрунтуванням критичного
структурно-механічного стану сталі, то за твердістю, визначеною під час
планових обстежень будь-яких інших труб безпосередньо на їх поверхні,
можна здійснювати поточний контроль структурно-механічного стану сталей,
тривало експлуатованих на головних парогонах ТЕС, використавши для цього
отриману залежність ΔK th eff – HB (рис. 7.4). І якщо твердість НВ цієї сталі буде
с
вищою за обґрунтоване критичне значення HB = 133 НВ, то структурно-
механічний стан сталі ще не досяг критичного рівня і термін експлуатації
аналізованих ділянок парогонів можна продовжити. Якщо ж твердість
обстеженої ділянки нижча за критичне значення, то за подальшої експлуатації
(особливо з кожною наступною зупинкою блоків) загроза її не прогнозованого
раніше наскрізного руйнування буде постійно зростати. Отже за досягнення
умови HB < 133 НВ терміни планових обстежень ділянок, що ввійшли до
групи підвищеного ризику виникнення руйнування, необхідно зменшити від