Page 25 - дсрт
P. 25
25
заевтектоїдної структури, що складається з первинних дендритів γ-аустеніту та
міждендритних евтектик із первинними карбідами M C (M, Cr, Fe, Mo).
7
3
Твердість наплавлених шарів при навантаженні 500 г становить 930 HV…970
HV [51, 52].
Із збільшенням твердості наплавлених шарів під час охолодження у них
виникають мікро– та макротріщини, що спричиняє щілинну корозію, зменшує
втомну міцність і, як наслідок, наплавлені деталі швидко виходять із ладу.
Наплавлені шари феритно-карбідного та аустенітно-карбідних класів з великим
вмістом карбідів та боридів, а також наплавки ледебуритного класу важко
піддаються механічній обробці шліфуванням.
Виходячи з цих міркувань, для одержання поверхневих корозійнотривких
та одночасно зносостійких шарів необхідно використовувати порошкові дроти,
наплавлені шари з яких є змішаного класу – аустенітно-мартенситного або
аустенітно-феритно-мартенситного.
1.5. Підвищення зносостійкості наплавленого металу за умов ударних
навантажень
Для захисту деталей машин, що перебувають під дією ударних наванта-
жень, пропонується зменшувати розміри зміцнюючої фази. У зв‘язку з
прагненням до здешевлення процесу ремонту широко використовують
наплавочні матеріали на основі заліза. Аналіз літературних джерел вказує, що
найбільш широко застосована система є Fe–Cr–B–C із добавками Mo, V, W, Nb,
Ti, для підвищення зносостійкості за умов ударно-абразивного зношування.
Загалом кількість добавок може становити 1,8…11 % у шихті ПД. Дані
матеріали спричиняють ріст, подрібнення та гомогенізацію карбідних
включень. У найбільш зносостійких шарах, що протидіють ударним
навантаженням, вміст бору варіюється в межах 0,5–4,2 %, вуглецю–1,5…4,5 %,
та хрому–15…42 %. З метою подрібнення та гомогенізації карбідних включень
додають молібден ( 1 %), ніобій (0,12…4,2 %), ванадій ( 1 %) [53-57].