Page 197 - ЛІТЕРАТУРНИЙ ОГЛЯД
        P. 197
     197
                  в  експлуатованій  сталі  пов’язали  з  різною  інтенсивністю  виникнення
                  пошкоджень  вздовж  цих  меж  впродовж  тривалої  дії  експлуатаційних
                  напружень  та  наводнювання  [37,  319].  Адже  в  часі  експлуатації  сталі
                  магістральних газогонів наводнюються. Зокрема, вміст водню в металі труб із
                  зруйнованих  ділянок  магістральних  газогонів  досягав  0,045...0,06  ат.  %,  що
                  істотно  перевищувало  його  вміст  у  не  експлуатованих  трубах  (0,015  ат.  %)
                  [320]. Дещо нижчий вміст водню зафіксували в металі труб, зруйнованих після
                  20…34 років експлуатації на газогонах (до 0,032 ат. %), але і в цьому випадку
                  вміст водню в металі труб запасу також не перевищував 0,014 ат. %, а в трубах
                  сучасного виробництва – 0,013 ат. % [39].
                                          а                                             б
                                          в                                              г
                  Рисунок – 4.11 Мікроструктура сталі 17Г1С у вихідному стані (а, б) та після 30
                   років експлуатації на магістральному газогоні (в, г), виявлена в осьовому (а, в)
                       і діаметральному (б, г) перерізах труб на глибині 3 мм від їх зовнішньої
                                                            поверхні.





