Page 197 - ЛІТЕРАТУРНИЙ ОГЛЯД
P. 197
197
в експлуатованій сталі пов’язали з різною інтенсивністю виникнення
пошкоджень вздовж цих меж впродовж тривалої дії експлуатаційних
напружень та наводнювання [37, 319]. Адже в часі експлуатації сталі
магістральних газогонів наводнюються. Зокрема, вміст водню в металі труб із
зруйнованих ділянок магістральних газогонів досягав 0,045...0,06 ат. %, що
істотно перевищувало його вміст у не експлуатованих трубах (0,015 ат. %)
[320]. Дещо нижчий вміст водню зафіксували в металі труб, зруйнованих після
20…34 років експлуатації на газогонах (до 0,032 ат. %), але і в цьому випадку
вміст водню в металі труб запасу також не перевищував 0,014 ат. %, а в трубах
сучасного виробництва – 0,013 ат. % [39].
а б
в г
Рисунок – 4.11 Мікроструктура сталі 17Г1С у вихідному стані (а, б) та після 30
років експлуатації на магістральному газогоні (в, г), виявлена в осьовому (а, в)
і діаметральному (б, г) перерізах труб на глибині 3 мм від їх зовнішньої
поверхні.