Page 194 - ЛІТЕРАТУРНИЙ ОГЛЯД
P. 194
194
стінки труб і наступного швидкого поширення вздовж їх осі, виявили
найбільшу кількість елементів окрихчення і найсильніше зниження ударної
в’язкості.
0,9
10.1 L-C C-L
0,8 11.1 10.2 ОМ
ЗТВ
11.2
KCV екс / KCV вих 0,6 10.3 11.1
М Ш
10.1
0,7
0,5 12.1 11.3
12.1
0,4
12.2
0,3 12.3
0,2 11.3
0,00 0,05 0,10 0,15
S / S
кр
Рисунок 4.10 – Кореляційна залежність між втратою внаслідок експлуатації
ударної в’язкості KCV експ / KCV та фрактографічним показником S / S для
кр
вих
металу різних зон ЗЗ після різної кількості циклів гідроопресовування.
Позначення точок розшифровані в табл. 4.2.
Виявлені фрактографічні ознаки деградації металу осьових ЗЗ на трубах
нафтогонів вказують і на зростання схильності тривало експлуатованого
металу ЗТВ до корозійного розтріскування, і про полегшення руйнування під
час гідроопресовування нафтогонів. З цими аспектами деградації металу
різних зон ЗЗ слід рахуватися, оцінюючи фактичний структурно-механічний
стан металу тривало експлуатованих труб нафтогонів. Адже під час
експлуатації нафтогонів трапляються і пікові перенавантаження, і неможливо
усунути негативний корозійно-наводнювальний вплив транспортованих
нафтопродуктів.