Page 193 - ЛІТЕРАТУРНИЙ ОГЛЯД
P. 193
193
до ~30 мкм) і глибокі округлі ямки (рис. 4.9). Їх кількість зростала із
збільшенням кількості циклів гідроопресовування (через візуалізацію що раз
дрібніших з них). За розмірами глибокі ямки сумірні з округлими фрагментами
з міжзеренним рельєфом на їх дні, які виявляли на експлуатаційних зламах
труб (рис. 4.5а). Тому їх вважали фрактографічними ознаками деградації
металу ЗЗ на структурному рівні під час тривалої експлуатації на нафтогоні.
а б
Рисунок 4.9 – Фрактограми зламів
повздовжніх (типу L-C) зразків,
випробуваних на ударну в’язкість, із
металу ЗТВ після 2235 (а), 2300 (б) і
2600 (в) циклів гідроопресовування.
в
Частку S / S площі зламу S, що припадала на його фрагменти, пов’язані
кр
з окрихченням металу S в часі експлуатації (розшарування та крізьзеренні
кр
відколи), прийняли за фрактографічний показник експлуатаційної деградації
металу. Для металу різних зон ЗЗ побудували залежність його зміни від втрати
внаслідок експлуатації їх ударної в’язкості KCV / KCV (рис. 4.10). На
вих
екс
зразках різних орієнтацій [317] (поздовжніх типу L–C і тангенціальних типу
C–L) з металу ЗТВ, площини руйнування яких певною мірою відповідали
руйнуванню труб, відповідно, на етапі корозійного розтріскування поперек