Page 190 - ЛІТЕРАТУРНИЙ ОГЛЯД
P. 190

190

                         За  результатами  випроб  на  ударну  в’язкість  вплив  гідроопресовування

                  був найочевиднішим. Якщо внаслідок зростання кількості циклів від 2235 до

                  2600 ударна в’язкість ОМ знизилася на 25%, то металу ЗТВ – майже на 42%, а

                  МШ – на 40% (рис. 4.7). Причому за характеристикою KCV деградація і металу

                  ЗТВ,  і  МШ  була  сильнішою,  ніж  ОМ.  Причому  дефекти,  що  утворилися  в

                  металі  осьових  ЗЗ  під  час  експлуатації  труб  на  нафтогоні,  за  наступного

                  впливу малоциклової втоми (під час їх гідроопресовування) додатково знизили

                  опір крихкому руйнуванню металу всіх зон ЗЗ, а особливо металу ЗТВ та МШ.

                                        2,0

                                               Основний         Зона        Метал шва
                                                             термічного
                                       KCV   , МДж/м 2  1,0
                                                  метал
                                        1,5
                                                               впливу








                                        0,5




                                        0,0
                                                 ОМ             ЗТВ            МШ
                                                   Кількість циклів гідроопресовування
                                                         2225,      2300,      2600

                       Рисунок 4.7 – Зміна ударної в’язкості металу різних зон осьового ЗЗ в

                      трубах, експлуатованих впродовж ~45 років на нафтогоні з наступним

                               гідроопресовуванням аж до наскрізного їх руйнування.



                         Висновок про інтенсивнішу деградацію металу ЗТВ та МШ і про вищу

                  чутливість  до  деградації  ударної  в’язкості  (порівняно  з  характеристиками

                  міцності  і  пластичності)  узгоджується  із  сформульованим  раніше  за

                  результатами досліджень ЗЗ на трубах головних парогонів ТЕС [315]. Отже, не

                  дивлячись на істотну відмінність температурного режиму експлуатації нафто- і

                  парогонів  ознаки  деградації  металу  в  обох  випадках  практично  однакові:

                  істотне  зниження  ударної  в’язкості  та  відносного  звуження  за  одночасного

                  незначного зростання відносного видовження.
   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195