Page 267 - Дисертація ГРЕДІЛЬ_ФМІ
        P. 267
     267
                         Складнішою  проблемою  в  реалізації  запропонованого  методу  є
                  підвищення втомної міцності елементів конструкції  ще до появи втомної
                  тріщини  на  гладкій  поверхні.  Згаданим  способом  не  можна  запобігти
                  зародженню  та  поширенню  підповерхневих  тріщин,  однак  метод
                  застосовний  у  випадку,  якщо  швидкість  РВТ  при  її  виході  на  поверхню
                  нижча за критичну (табл. 6.2).
                         Слід зазначити деякі особливості, які стосуються штучного створення
                  ефекту ЗТ, які проілюстровані схемою на рис. 6.13.
                         Рисунок 6.13 – Схема визначення ефективного КІН K еф у циклі
                      навантаження до та після введення ТС. Штриховою лінією позначено
                               неефективну частину циклу навантаження (ефект ЗТ)
                         За низької швидкості РВТ (da/dN ~ 10  м/цикл) ефект ЗТ є незначним,
                                                                      –8
                  що відповідає лівій частині на рисунку. Створення штучного ЗТ передбачає
                  зменшення ефективного розмаху ΔK еф за рахунок підвищення мінімального
                  ефективного  КІН  K мін еф,  Це  означає  різке  збільшення  ефективного
                  середнього КІН у циклі навантаження K сер eф = (K макс – K мін еф)/2. Якщо K сер eф
                  служить механічною рушійною силою процесу, то штучно створений ефект





