Page 324 - НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ НАУК УКРАЇНИ
P. 324

324

                                                о
               під  кутом  близьким  до  60   до  напряму  руху  корундового  диску  по  поверхні
               зразка.  Паралельні  і  перпендикулярні  межі  між  ламелями  виявились  менш

               схильними до викришування під час тертя. Проаналізували також деталі викри-

               шування міжламелярних меж за вищої роздільної здатності (рис. 7.36а, б).

                      Попри  важливість  механізму  поступового  механічного  зрізання

               поверхневих шарів електродугового покриття, нанесеного напиленням ПД (як і

               у випадку покриття нанесеного напиленням СД із сталі 65Г), яке відбувалося на

               поверхні тих ламелей, які міцно зчеплені з ламелями, розташованими під ними,

               ключову роль у процесі зношування покриття з ПД відігравало викришування

               слабше  зв’язаних  поверхневих  ламелей.  Подрібнення  тонких  прошарків  цих

               ламелей відбувалося за дії адгезивного механізму, який проявився на мікрорівні













                10 мкм                           10 мкм                          10 мкм


                              а                                б                               в













                10 мкм                           10 мкм                          10 мкм


                               г                               д                               е

                      Рисунок 7.36. – Сліди зношування на поверхні тертя зразка з покриттям,

               отриманим  електродуговим  напиленням  ПД  90X6РГС  в  центральній  частині

               доріжки  тертя.  Випробування  з  фіксованим  абразивом,  напрямок  тертя  –  з

               права наліво.



               подрібненням поверхневих ламелей на окремі дрібні фрагменти. В межах ламе-

               лей з ослабленим зв’язком попри вузенькі подряпини (властиві класичному ме-
   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329