Page 309 - Microsoft Word - Дисертація_Винар_end
P. 309

309




                                        -0,4


                                        -0,6

                                                                     1
                                      E, B  -0,8


                                        -1,0
                                                           2

                                        -1,2


                                                0       500      1000     1500     2000
                                                                                          t, c


                     Рисунок 8.11  Часові залежності потенціалу корозії алюмінієвого сплаву

                   Д16Т під час випробування на трибокорозію у синтетичному кислому дощі:

                                     1 –вихідний; 2 – інгібований фосфатом цинку.



                         Додавання фосфату цинку до кислого дощу зменшує струм поляризації

                  сплаву  в  3  −  3.5  рази,  що  свідчить  про  інгібування  анодного  розчинення

                  металу  протягом  його  зношування  у  фосфатвмісному  середовищі  (рис.

                  8.12а).  Фосфат  відчутно  зменшує  струм  поляризації  зразка  при

                  трибокорозійному навантаженні за накладання потенціалу вільної корозії. Це

                  зменшення  струму  поляризації  може  бути  пояснене  високою  корозійною

                  тривкістю фосфатної плівки, що утворилася на поверхні сплаву та її опором

                  руйнуванню при терті. Слід відзначити можливість зменшення адгезивного

                  зношування  поверхні  та  запобігання  корозії  застосуванням  фосфатних

                  конверсійних  покриттів  для  сталі,  цинку  та  алюмінію.  У  нашому  випадку

                  вища  зносотривкість  алюмінієвого  сплаву  з  осадженою  в  процесі

                  трибокорозії  фосфатною  плівкою  зумовлює  зниження  коефіцієнта  тертя

                  практично  у два рази (рис. 8.12 б) та зменшення ширини доріжки тертя на

                  30% (рис. 8.12 в).
   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314