Page 313 - ЛІТЕРАТУРНИЙ ОГЛЯД
P. 313
313
висновку, що внаслідок перевантаження лопаток (через наближення до
резонансної частоти власних коливань під час зупинок і пусків ротора),
відбувалося підростання тріщини по всій товщині пера лопатки внаслідок
малоциклової втоми (рис. 6.34в, г). Тоді як за усталеного режиму експлуатації
ротора тріщини підростали за механізмом корозійної втоми з появою
міжзеренних елементів руйнування. Так відбувалося до тих пір, поки довжина
тріщини стала достатньою, щоб розмах деформацій лопатки під час зупинки
ротора спричинив спонтанне її поширення за механізмом зсуву.
а б
в г
Рисунок 6.34 – Особливості корозійно-втомного росту тріщини на етапі
формування макроміток на поверхні зламу.
Узагальнивши результати фрактографічного аналізу поверхонь зламів
зруйнованих лопаток, прийшли до висновку, що від корозійних ушкоджень на
увігнутій поверхні в околі вхідної крайки лопаток зароджувалося кілька
тріщин. Вони поширювалися поперек пера лопатки за умов багатоциклової