Page 313 - ЛІТЕРАТУРНИЙ ОГЛЯД
P. 313

313

                  висновку,  що  внаслідок  перевантаження  лопаток  (через  наближення  до

                  резонансної  частоти  власних  коливань  під  час  зупинок  і  пусків  ротора),

                  відбувалося  підростання  тріщини  по  всій  товщині  пера  лопатки  внаслідок

                  малоциклової втоми (рис. 6.34в, г). Тоді як за усталеного режиму експлуатації

                  ротора  тріщини  підростали  за  механізмом  корозійної  втоми  з  появою

                  міжзеренних елементів руйнування. Так відбувалося до тих пір, поки довжина

                  тріщини стала достатньою, щоб розмах деформацій лопатки під час зупинки

                  ротора спричинив спонтанне її поширення за механізмом зсуву.





















                                         а                                               б




















                                          в                                              г

                       Рисунок 6.34 – Особливості корозійно-втомного росту тріщини на етапі

                                        формування макроміток на поверхні зламу.


                         Узагальнивши  результати  фрактографічного  аналізу  поверхонь  зламів

                  зруйнованих лопаток, прийшли до висновку, що від корозійних ушкоджень на

                  увігнутій  поверхні  в  околі  вхідної  крайки  лопаток  зароджувалося  кілька

                  тріщин.  Вони  поширювалися  поперек  пера  лопатки  за  умов  багатоциклової
   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318