Page 114 - ЛІТЕРАТУРНИЙ ОГЛЯД
P. 114
114
РОЗДІЛ 3
ВПЛИВ КЛІМАТИЧНИХ УМОВ ЕКСПЛУАТАЦІЇ НА ДЕГРАДАЦІЮ
ВУГЛЕЦЕВИХ КОНСТРУКЦІЙНИХ СТАЛЕЙ
Об’єктом досліджень були вуглецеві сталі після ~ 100 років експлуатації
в елементах конструкцій кінця ХІХ – початку ХХ сторіч. Зокрема
проаналізували структуру, механічні властивості та механізми руйнування
сітчкових гіперболоїдних конструкцій виготовлених за проектом В. Г. Шухова
[276, 277]: водонапірну вежу в м. Миколаєві (1906 р) та Аджиголь-ський маяк
(1911 р), розташований в с. Рибальче. Також проаналізували технічний стан
металоконструкцій Вроцлава, а саме аркове перекриття залізничного вокзалу
(1855–1870 р.), мостів Пісковий (1861 р) та Центрально-Поморський (1885 р.),
виготовлені із вальцьованих вуглецевих сталей. Усі об’єкти експлуатувалися
за впливу кліматичних температур.
3.1 Структурно-механічний стан тривало експлуатованих сталей
елементів водонапірної вежі Шухова в Миколаєві
3.1.1 Типові корозійні ушкодження елементів вежі
Головними конструкційними елементами гіперболоїдних веж Шухова є
сталеві кутники, виготовлені з низьковуглецевої сталі, які підлягають
атмосферним впливам. Тривала їх експлуатація змінив стан поверхні кутників,
що проявилося у вигляді корозійних ушкоджень різного характеру та
інтенсивності. Під час військових дій (1944 р) вежу в Миколаєві підірвали
[278]. Для ремонту вежі у повоєнний час критично пошкоджені елементи
замінили тогочасними сталевими кутниками (надалі ремонтні), а для їх
з’єднання використали технологію зварювання. На той час вторинними були
дотримання вимог щодо технології зварювання елементів, а тим більше
заходи, пов’язані із зміцненням та протикорозійним їх захистом.