Page 114 - ЛІТЕРАТУРНИЙ ОГЛЯД
P. 114

114

                                                           РОЗДІЛ 3



                    ВПЛИВ КЛІМАТИЧНИХ УМОВ ЕКСПЛУАТАЦІЇ НА ДЕГРАДАЦІЮ

                                   ВУГЛЕЦЕВИХ КОНСТРУКЦІЙНИХ СТАЛЕЙ


                         Об’єктом досліджень були вуглецеві сталі після ~ 100 років експлуатації

                  в  елементах  конструкцій  кінця  ХІХ  –  початку  ХХ  сторіч.  Зокрема

                  проаналізували  структуру,  механічні  властивості  та  механізми  руйнування

                  сітчкових гіперболоїдних конструкцій виготовлених за проектом В. Г. Шухова

                  [276, 277]: водонапірну вежу в м. Миколаєві (1906 р) та Аджиголь-ський маяк

                  (1911 р),  розташований  в  с. Рибальче.  Також  проаналізували  технічний  стан


                  металоконструкцій Вроцлава, а саме аркове перекриття залізничного вокзалу
                  (1855–1870 р.), мостів Пісковий (1861 р) та Центрально-Поморський (1885 р.),

                  виготовлені із вальцьованих вуглецевих сталей. Усі об’єкти експлуатувалися

                  за впливу кліматичних температур.



                         3.1  Структурно-механічний  стан  тривало  експлуатованих  сталей


                  елементів водонапірної вежі Шухова в Миколаєві

                         3.1.1 Типові корозійні ушкодження елементів вежі



                         Головними конструкційними елементами гіперболоїдних веж Шухова є
                  сталеві  кутники,  виготовлені  з  низьковуглецевої  сталі,  які  підлягають


                  атмосферним впливам. Тривала їх експлуатація змінив стан поверхні кутників,
                  що  проявилося  у  вигляді  корозійних  ушкоджень  різного  характеру  та


                  інтенсивності.  Під  час  військових  дій  (1944 р)  вежу  в  Миколаєві  підірвали

                  [278].  Для  ремонту  вежі  у  повоєнний  час  критично  пошкоджені  елементи

                  замінили  тогочасними  сталевими  кутниками  (надалі  ремонтні),  а  для  їх

                  з’єднання використали технологію зварювання. На той час вторинними були

                  дотримання  вимог  щодо  технології  зварювання  елементів,  а  тим  більше

                  заходи, пов’язані із зміцненням та протикорозійним їх захистом.
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119