Page 110 - ЛІТЕРАТУРНИЙ ОГЛЯД
P. 110
110
В розрахунках колових напружень взяли до уваги відмінності, які
виникають на різних етапах експлуатації парогонів: 1) стаціонарний режим,
О
коли температура пари підтримується відносно стабільною на рівні 540 С, а її
тиск досягає 24 МПа (градієнт температури в стінці труби при цьому не
О
перевищує 50 С); 2) під час пуску чи зупинки блоків у плановому режимі
О
(градієнт температури в стінці труби стараються утримувати на рівні 50 С; 3)
під час пуску чи зупинки блоків у аварійному режимі (градієнт температури в
О
стінці труби може досягати 150 С).
Розрахунок напружень здійснювали на різних рівнях по товщині стінки
труб, що дало можливість встановити закономірності їх зміни в околі
зовнішньої і внутрішньої поверхні труб та в центрі перерізу їх стінки. Для
розрахунків використали програмний пакет Maple 15, що спростило розгляд
різних варіантів технологічних режимів, які виникають під час експлуатації
головних парогонів ТЕС, і дало змогу побудувати закономірності зміни
колових напружень у стінці труби за їх виникнення.
2.6 Кількісний аналіз металографічних та фрактографічних
цифрових зображень шляхом їх комп’ютерної обробки
Для оцінювання розподілу та глибини корозійних уражень на поверхні
профільного металопрокату кінця ХІХ – початку ХХ сторіч, що виникли
внаслідок тривалого впливу кліматичних чинників на елементи
металоконструкцій, скористалися програмою JMicro Vision. Під час аналізу
використовували цифрові (у форматі JPEG) зображення поверхонь елементів з
корозійними ушкодженнями, які отримали з різних ділянок безпосередньо під
час обстеження конструкцій. Завдяки цьому з’явилася можливість аналізувати
відмінності за глибиною корозійних уражень у важко доступних для
підготовки поверхні місцях (зокрема, на зовнішній і на внутрішній поверхні
кутників, розташованих в конструкції горизонтально). Таким чином стало
можливим неруйнівним способом оцінювати їх схильність до корозійних