Page 23 - 2
P. 23

23

                  навантаження.  Оскільки  вклад  статичних  і  циклічних  навантажень  за

                  малоциклової  втоми  визначається  асиметрією  циклу,  доцільно  детальніше

                  зупинитися  на  ролі  цього  параметра  у  корозійно-механічному  руйнуванні

                  сталей.



                         1.2.  Роль  параметрів  циклу  у  руйнуванні  сталей  у  корозивних

                  середовищах



                         До найважливіших чинників, які визначають пришвидшене руйнування

                  конструкційних  матеріалів  під  впливом  корозивних  середовищ  при

                  малоцикловій  втомі,  належать  параметри  механічного  навантаження  –

                  амплітуда   а,  частота  f,  форма  циклу  навантаження,  а  також  коефіцієнт


                  асиметрії циклу R.



                         1.2.1.  Вплив  частоти  навантажування  та  форми  циклу  на  корозійну

                  тріщиностійкість сталей



                         Частота  навантажування,  як  правило,  не  впливає  на  розвиток

                  руйнування сталей у повітрі, однак суттєво – в корозивних середовищах [51].

                  Найвідчутніше  впливає  частота  навантажування  в  середньоамплітудній

                  області  діаграми  циклічної  корозійної  тріщиностійкості.  У  припороговій

                  області прояв такого ефекту може бути складнішим, а у високоамплітудній –

                  незначним. Загалом, думка, яка існувала раніше, що зі зменшенням частоти

                  зростає  швидкість  поширення  корозійних  тріщин,  не  завжди  однозначно

                  підтверджується [19]. Вважається, що кожна система "матеріал-середовище"

                  повинна мати свою характерну частоту, яка найбільше знижує опір матеріалу

                  розвитку корозійної тріщини.

                         Експериментальні  дослідження  не  дали  можливості  прийти  до

                  одностайної думки щодо впливу форми циклу на опір сталей малоцикловій

                  втомі. Вплив форми циклу навантажування слід розглядати, виходячи з того,
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28