Page 339 - НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ НАУК УКРАЇНИ
P. 339

339

                      Для  фрикційних  пар  ЕДП  –  бабіт  Б16  відмічено,  що  коефіцієнт  тертя

               незначно  зменшувався  при  зростанні  питомого  навантаження  та  був  трохи

               меншим  за  значенням  ніж  у  пари  ЕДП  –  бронза  БРС  30.  Проте  характер

               фрикційної  взаємодії  виявився  іншим  ніж  у  пари  ЕДП  –  бронза  БРС  30.

               Металографічним аналізом встановлено, що гострі виступи на поверхні ЕДП не

               стають ріжучими крайками. Це зумовлено інтенсивним шаржуванням поверхні

               бабіту  частинками  мікронних  розмірів  із  гострих  виступів  поверхні  ЕДП.  В

               подальшому  фрикційна  взаємодія  відбувається  між  поверхнею  ЕДП  та

               поверхнею бабіту захищеного мікрочастинками втіленими у поверхню бабіту.

                      Зношування покриття гальванічного хрому відбувається шляхом схоплю-

               вання між поверхнями бабіту та хрому. В результаті бабіт вириває цілі шматки

               хромового  покриття,  які  втілюються  у  поверхню  бабіту  (рис.  7.48)  та  інтен-

               сивно  зношують  пару  тертя,  внаслідок  чого  коефіцієнт  тертя  стрімко  зростає

                                                                 (рис.      7.44в)       та     відбувається

                                                                 катастрофічне          зношування           як

                                                                 покриття  із  хрому  так  і  поверхні

                                                                 бабіту.  Загалом  необхідно  відмітити,

                                                                 що  тиск  повітряного  струменю  при

                                                                 напиленні  покриттів  практично  не

                                                        1 мм
                                                                 впливає  на  трибологічні  характе-
                      Рисунок  7.48.         –  Структура        ристики  покриттів.  Зрозуміло,  що

               поверхні       покриття       гальванічного       пок¬риття  напилені  за  вищого  тиску

               хрому  після  фрикційної  взаємодії  із           повітряного  струменю  мають  більш

               бабітом Б 16.                                     дисперснішу          структуру,        меншу

                                                                 пористість,       вищу      когезивну       та

               адгезивну міцність, незначно вищу мікротвердість та менший рівень напружень

               розтягу, але можуть акумулювати меншу кількість мастила в порах покриття.
   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344