Page 140 - Microsoft Word - Дисертація_Винар_end
P. 140

140

                  іде  за  адгезійним  механізмом  -  відповідно  знижується  інтенсивність

                  зношування та трибопотенціал.

                         На  треках  відбувається  деяке  локальне  руйнування  плівки,  яке  в

                  основному  проходить  у  приінтерметалідній  зоні,  оскільки  за  рахунок

                  корозійного  чинника  проходить  місцеве  підтравлювання.  Як  показав

                  спектральний хімічний аналіз, кількість кисню на ділянці тертя та матеріалі,

                  який  не  контактував  з  контртілом,  практично  однаковий,  що  підтверджує

                  відновлення  товщини  плівки  і  руйнування  за  механізмом  нормального

                  окислювального зношування.

























                    Рисунок 3.23 – Характер руйнування поверхні алюмінієвого сплаву Д16Т в

                    парі з корундовою кулькою у кислому дощі при відносному переміщенні зі

                                                   швидкістю 0,008 м/хв.



                         Таким чином встановлено, що механізм руйнування суттєво залежить

                  від  швидкості  взаємного  переміщення  між  парами  тертя  за  корозійно-

                  механічної взаємодії, що визначає час репасивації поверхні.

                         Як  показали  дослідження,  подібно  як  і  до  швидкості  репасивування,

                  трибопотенціал  залежить  і  від  напружень  в  зоні  контактування  поверхонь

                  (рис.  3.24).  Так  за  високих  навантажень  починаючи  від  10Н  і  швидкості

                  0,08об/хв.  відбувається  катастрофічне  руйнування  поверхні  і  взаємодія

                  проходить  за  адгезійним  механізмом  і  трибопотенціал  у  даному  випадку
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145