Page 136 - Microsoft Word - Дисертація_Винар_end
P. 136

136

                  механізмом        адгезійного       схоплювання        з    відривом.       На     поверхні

                  спостерігаються  сліди  пластичного  затягування  матеріалу,  відриви  та

                  утворення  тріщин  (рис.  3.19),  що  сприяє  пришвидшеному  утворенню

                  продуктів зношування, які в свою чергу збільшують втрати матеріалу.

                         Згідно  спектрального  хімічного  аналізу  для  доріжки  характерна

                  наявність  невеликої  кількості  кисню  0,3  масових  відсотка,  який  по  всій

                  ймовірності  появився  в  складі  матеріалу  доріжки  тертя  після  припинення

                  взаємодії  контактуючої  пари  на  етапі  пасивування  поверхні,  реальна  його

                  кількість в зоні контактування за умов трибокорозії є значно меншою.





















                                        а                                            б



                                                                   Елемент  Масовий         Атомний%
                                                                              %

                                                                   O K        0.30          0.72
                                                                   Mg K       1.77          2.00
                                                                   Al K       93.18         95.19
                                                                   Mn K       0.61          0.30
                                                                   Cu K       4.14          1.79

                                                                   Всього     100.00

                                        в

                    Рисунок 3.19 –Характер руйнування поверхні алюмінієвого сплаву Д16Т в

                    парі з корундовою кулькою у кислому дощі за швидкості взаємодії 8 м/хв.



                         Характер руйнування матеріалу за швидкостей 0,8 і 0,08 м/хв (рис. 3.20

                  а,б) суттєво відрізняється від попередньо розглянутого. Оскільки для треку
   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141