Page 288 - ЛІТЕРАТУРНИЙ ОГЛЯД
P. 288
288
а б
в г
Рисунок 6.12 – Особливості руйнування пакету лопаток в околі їх вхідних
Отже, за результатами фрактографічного аналізу зламів пакетів лопаток,
дочасно зруйнованих під час їх експлуатації, прийшли до висновку, що
зруйнувалися вони внаслідок утоми з високою асиметрією навантаження від дії
відцентрових сил за стабільного режиму експлуатації ротора. Аналіз утомного
рельєфу зламів лопаток виявив, що осередками руйнування були великі шлакові
включення і холодні тріщини вздовж лінії сплавлення МШ і ОМ. Після
зародження втомних тріщин від цих дефектів вони поширювалися в металі ЗТВ
і ОМ аж до виходу на дно галтельного переходу у хвостовиках з подальшим
поширенням на всю його ширину. Після цього відбувався пришвидшений ріст
тріщин вглибину перерізу хвостовиків через постійне зростання напружено-
деформованого стану у їх вершинах внаслідок зменшення товщини робочого
перерізу. Про це свідчило зростання рельєфності зламу, переорієнтація фестонів
і зростання кроку втомних боріздок.