Page 288 - ЛІТЕРАТУРНИЙ ОГЛЯД
P. 288

288





















                                          а                                              б




















                                         в                                              г

                     Рисунок 6.12 – Особливості руйнування пакету лопаток в околі їх вхідних


                         Отже, за результатами фрактографічного аналізу зламів пакетів лопаток,

                  дочасно  зруйнованих  під  час  їх  експлуатації,  прийшли  до  висновку,  що

                  зруйнувалися вони внаслідок утоми з високою асиметрією навантаження від дії

                  відцентрових сил за стабільного режиму експлуатації ротора. Аналіз утомного

                  рельєфу зламів лопаток виявив, що осередками руйнування були великі шлакові

                  включення  і  холодні  тріщини  вздовж  лінії  сплавлення  МШ  і  ОМ.  Після

                  зародження втомних тріщин від цих дефектів вони поширювалися в металі ЗТВ

                  і ОМ аж до виходу на дно галтельного переходу  у хвостовиках з подальшим

                  поширенням на всю його ширину. Після цього відбувався пришвидшений ріст

                  тріщин  вглибину  перерізу  хвостовиків  через  постійне  зростання  напружено-

                  деформованого  стану  у  їх  вершинах  внаслідок  зменшення  товщини  робочого

                  перерізу. Про це свідчило зростання рельєфності зламу, переорієнтація фестонів

                  і зростання кроку втомних боріздок.
   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293