Page 41 - НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ НАУК УКРАЇНИ
P. 41
41
екзотермічною шихтою на основі порошків карбіду бору, ферохрому,
феротитану та заліза, що забезпечило протікання екзотермічних реакцій між
компонентами шихти. За результатами екпериментальних досліджень та
дослідно-промислових перевірок, здійснених на реальних виробах різних
підприємств, запропоновано три склади порошкових дротів для відновлення
деталей типу «вал»:
• ПД 90Х6ГС – покриття з твердістю (450...600) HV 0,3 для відновлення
посадкових місць під підшипники, втулки, шестерні та будь-яких
деталей типу «вал», що експлуатуються у відносно легких (без доступу
абразиву) умовах;
• ПД 90Х6РГС – покриття з твердістю (800...1000) HV 0,3 для відновлення
деталей типу «вал», що експлуатуються у складних (з доступом
абразиву) умовах;
• ПД 90Х17РГС – покриття з твердістю (850...1000) HV 0,3 для відновлення
деталей типу «вал», що експлуатуються у надскладних (з доступом і
абразиву, і корозивного середовища) умовах.
2. Розроблено конструкцію соплової системи металізатора для реалізації
надзвукового режиму напилювання покриттів на основі подвійного сопла
Лаваля. Завдяки цьому отримали надзвуковий повітряний струмінь з числом
Маха 2 із підвищеним тиском повітряного струменю від 0,6 до 1,2 МПа, що
забезпечило збільшення його швидкості у 2 рази (від 300 до 600 м/с).
3. Розроблено технологічний регламент відновлення деталей типу «вал»
методом електродугового напилювання покриттів із порошкових дротів
системи легування Fe-Cr-Si-Mn-B-C для потреб сільськогосподарської,
харчопереробної, комунальної, транспортної та оборонної галузей.
4. Відновлені деталі типу «вал» з напиленими електродуговими покриттями із
розроблених ПД пройшли дослідно-промислову апробацію та впроваджені
на підприємствах України: ПП «Оліяр», «Львівський центр механізації
колійних робіт» АТ «Українська залізниця», ТОВ «Антикор-Дніпро», ПрАТ
“Компанія Ензим”, ПАТ “Кохавинська паперова фабрика”, ТОВ «Надійні