Page 70 - Microsoft Word - Дисертація_Винар_end
P. 70

70

                  контакту  під  час  трибокорозійних  досліджень.  У  ділянці  контакту  під  час

                  випробувань  відбувається  утворення  нових  трибошарів,  що  проявляється  у

                  зменшенні  коефіцієнта  тертя  та  струм  корозії.  Додавання  катодного

                  органічного інгібітора до штучної слини при концентраціях, випробуваних у

                  цій  роботі,  несе  негативний  вплив.  У  обох  випадках  спостерігаються

                  збільшення  об'ємних  втрат  матеріалу  і  значно  вищі  струми  корозії  під  час

                  випробувань.

                         Авторами  [266]  досліджено  захисну  дію  хроматного  і  фосфатного

                  неорганічних  інгібіторів  корозії  на  механічно  активованій  поверхні

                  алюмінію. Встановлено, що швидкість репасивації найвища в неінгібованому

                  та  інгібованому  хроматом  середовищах  і  дещо  нижча  у  фосфатовмісному

                  розчині.     Обидва       інгібітори      істотно     зменшують         густину      струму

                  потенціостатичної поляризації свіжооновленого алюмінію, внаслідок чого на


                  ньому  утворюється  захисна  плівка.  Найефективніший  у  цих  умовах
                  хроматний  інгібітор  корозії.  У  праці  [269]  досліджували  репасиваційну


                  здатність  поверхні  алюмінієвого  сплаву  AA2024-T3  в  місці  пошкодження
                  хроматного  конверсійного  покриття.  Запропоновано  механізм  міграції


                  хроматних  іонів  із  конверсійного  шару  до  відкритої  поверхні  алюмінієвого

                  сплаву.

                        Фосфатні інгібітори використовують для захисту від корозії конструкцій

                  з  алюмінієвих  сплавів  у  промисловості  та  на  транспорті.  Вони  знайшли

                  застосування  для  захисту  алюмінієвих  деталей  у  рідинних  системах

                  охолодження,  їх  вводять  у  лакофарбові  ґрунтовки  для  забезпечення

                  корозійної  тривкості  систем  органічних  покриттів  шляхом  інгібування

                  підплівкової  корозії  в  місцях  мікродефектів  [270].  Встановлено  [271],  що

                  підплівкова  корозія  металів  суттєво  зменшується  за  наявності  у

                  лакофарбовому  покритті  цинкфосфатних  інгібувальних  пігментів.  Відомо

                  також про застосування фосфатних інгібіторів у композиціях для періодичної

                  очистки  поверхні  літаків  [272].  Застосування  неорганічних  фосфатів,  які

                  мають  ефективну  інігібуючу  дію  на  поверхню  тертя,  є  досить  обмеженим
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75