Page 208 - DISS_NYRKOVA
P. 208

208


                         6.1.1  Особливості  корозійного  розтріскування  за  катодної

                  поляризації



                         У розділі 3 проаналізовано вплив експлуатаційних, металургійних та

                  силових  чинників  та  їх  комбінацій  на  схильність  трубної  сталі

                  контрольованої  прокатки  Х70  до  корозійного  розтріскування.  Відмічено,

                  що  в  межах  діапазону  значень  коефіцієнту  K ,  який  характеризує
                                                                                 S

                  схильність  сталі  до  корозійного  розтріскування  за  будь-яких  умов,

                  відрізняється  вид  зламів  304-306,  308.  Ймовірно,  в  залежності  від

                  механізму процесу розтріскування, розвиток корозійної тріщини має певні

                  особливості, що впливає на характер зламу і є ознакою руйнування.

                         З  аналізу  діаграм  напруження-деформація  відмічено,  що  у  повітрі

                  процес  руйнування  зразків  відбува’вся  в’язко  (рис.  6.1,  крива  1)  та

                  супроводжувався утягуванням навколо місця руйнування, рис. 6.2.

                          , MPa






                              500
                                                         -0,75V
                              400                                          -1,05V
                                                 -1,23V                            повітря


                              300

                              200



                              100



                                 0
                                  0     2    4    6     8   10 12 14 16 18 20
                                                                                      , %


                    Рисунок 6.1 – Криві руйнування зразків трубної сталі Х70 у повітрі та у

                            модельному ґрунтовому електроліті за різних потенціалів.
   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213