Page 333 - НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ НАУК УКРАЇНИ
P. 333
333
Щоб встановити ознаки, пов’язані з схопленням (реалізація адгезивного
механізму зношування) застосували аналіз поверхонь зносу за вищої роздільної
здатності (рис. 7.42). Навіть за нижчого з використаних збільшень на світлих
ділянках покриття, сформованого дозвуковим повітряним струменем виявили
характерні сліди схоплювання з широкими канавками зносу і рваними їх
крайками (рис. 7.42а). За вищого збільшення ці ознаки стали ще нагляднішими
(рис. 7.42в). Водночас для покриття, сформованого за надзвукової швидкості
напилення ознаки адгезивного механізму зносу менш характерні (рис. 7.42б, г).
Припустили, що вища мікротвердість світлих поверхневих ламелей у цьому
випадку могла знизити чутливість цього покриття до схоплювання, а отже,
підвищила його зносостійкість.
а б
в г
Рисунок 7.42. – Сліди зносу в центрі доріжки тертя за випробувань
диском із закріпленим абразивом зразків з електродуговими покриттями,
отриманими напиленням до- (а, в) та надзвуковим (б, г) повітряним потоком
ПД 90Х17РГС. Тертя – з права наліво.