Page 93 - ЛІТЕРАТУРНИЙ ОГЛЯД
P. 93

93

                         2.1.1 Вуглецеві та низьколеговані конструкційні сталі, експлуатовані

                  за впливу кліматичних умов



                         Досліджували  конструкційні  вуглецеві  сталі  низки  об’єктів  після

                   100…150 років експлуатації за впливу кліматичних умов, зокрема:

                         1. Вуглецеві  сталі  елементів  профільного  металопрокату  сіткових

                  гіперболоїдних  конструкцій  таких  як  водонапірна  вежа  у  м. Миколаєві

                  (автентичні 1906 р. виготовлення та ремонтні, використані для заміни в 1944 р.


                  замість  ушкоджених)  та  Аджигольський  маяк,  споруджений  в  1911  р.  Для
                  досліджень  використали  елементи  цих  конструкцій,  які  були  виготовлені  в


                  основному  з кутників 100×100×10  мм.  Хімічний склад  сталей  з  цих  об’єктів
                  відповідав  сучасним  вуглецевим  сталям  типу  Ст3  та  35,  які  використали  як


                  прототипи під час оцінювання деградації;

                         2. Низьковуглецеві  сталі  із  елементів  металевих  конструкцій  у

                  м. Вроцлаві (Польща), зокрема таких як аркове перекриття залізничної станції

                  (1855–1870 р.),  мости  Пісковий  (Piaskowy  Most,  1861 р.)  та  Центрально-

                  Поморський  (Сentral  Pomorski  Bridge,  1885 р.),  які  за  вмістом  елементів  в

                  основному відповідали сталі Ст3.

                         Крім того оцінили ефект тривалого впливу експлуатації різних

                  низьколегованих сталей за кліматично обумовлених температур:

                         1. Сталі 17Г1С, Х60, X70 прямих ділянок магістральних газогонів після

                  їх  тривалої  (від  30  до  51  років)  експлуатації.  Для  визначення  міри

                  експлуатаційної  деградації  цих  сталей  їх  властивості  порівнювали  із

                  відповідними властивостями сталей із труб запасу (при цьому вважали, що ці

                  сталі залишалися у вихідному стані);

                         2.  Сталь  10Г2С1  із  труб  діаметром  529,  товщиною  стінки  7  мм  із

                  заводськими  осьовими  зварними  швами  після  їх  експлуатації  впродовж  45

                  років на магістральному нафтогоні;

                         3.  Сталь  (0,28С-1Cr)  бурильних  труб  зруйнованих  після  3210  та

                  17169 год експлуатації.
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98