Page 183 - Кулик В.В.
        P. 183
     183
                         Базуючись  на  діаграмі  конструкційної  міцності  (рис.  4.5)  та  на
                  залежностях  між  границею  міцності  ( )  та  пластичністю  (відносним
                                                                       B
                  видовженням)         (рис.    4.6)    можна      стверджувати,        що     оптимальною
                  графітизованою  сталлю  є  сталь  за  варіантом  2  (згідно  таблиці  4.1).  Вона
                  володіє достатнім рівнем міцності та пластичності, які необхідно для колісної
                  сталі  [407].  Графітові  включення  в  ній  повинні  забезпечити  підвищену
                  зносостійкість        при       експлуатації,       а     характеристики          циклічної
                  тріщиностійкості,  що  є  на  рівні  колісних  сталей  класу  С  закордонного
                  виробництва (рис. 4.7), забезпечать необхідний рівень щодо пошкодженості
                  поверхні кочення. Близьким до оптимальної є складнолегована графітизована
                  сталь (варіант 9 з рис. 4.5 ), але вона близька за характеристиками циклічної
                  тріщиностійкості  та  суттєво  поступається  оптимальній  за  пластичністю
                  (відносним  видовженням),  а  також  є  дорожчою  за  рахунок  легуючих
                  елементів, зокрема алюмінію, хрому, нікелю.
                      Рисунок 4.5 – Діаграма конструкційної міцності графітизованих сталей
                                         (цифри вдповідають намеру в табл. 4.1)
     	
