Page 188 - Кулик В.В.
        P. 188
     188
                         Зміна відносного видовження для досліджуваних сталей є не настільки
                  однозначна,  як  вищенаведені  залежності  границь  міцності  і  текучості.  Так
                  при 500…525°С починається стрімке зростання відносного видовження для
                  колісних  сталей,  а  особливо  для  сталі  марки  Т.  Якщо  до  температури
                  випробувань 550°С сталь марки Т за пластичністю поступається сталі марки
                  2 на 4%, то в подальшому зі зростанням температури до 800°С вже переважає
                  на  42%  (див.  рис.  4.8в).  Незначне  зростання  відносного  видовження  для
                                                                                                        0
                  доевтектоїдної графітизованої сталі починається при температурі 700  С, до
                  цього  моменту  вплив  температури  на  вищезазначену  характеристику
                  відсутній [402-407].
                         Загалом відносне видовження зросло у 4,5 і 7,8 рази для сталей марки 2
                  та  марки  Т  та  тільки  у  1,3  рази  для  доевтектоїдної  графітизованої  сталі
                  відповідно.  Така  зміна  механічних  властивостей  досліджуваних  сталей
                  обумовлена,  в  першу  чергу,  різним  вмістом  вуглецю  в  сталях  марок  Т  та
                  2залізничних  коліс,  який  становить  0,66  та  0,58%  відповідно,  а  також
                  зміщенням діаграми Fe-C вгору та вліво для графітизованої сталі (рис. 4.9) і
                  відтак,  визначає  нижчу  температуру  аустенізації  сталі  марки  Т  та  вищу
                  графітизованої сталі порівняно з сталлю марки 2 [407].
                         Отримані       температурні        залежності       механічних       характеристик
                  досліджуваних сталей свідчать, що за умов екстрених гальмувань, коли в зоні
                  контакту відбувається суттєве підвищення температури матеріалу, для сталей
                  коліс  типу  КП-Т  (сталь  марки  Т)  та  КП-2  (сталь  марки  2)  є  сприятливіші
                  умови  утворення  дефектів  типу  повзун  на  поверхні  кочення,  порівняно  з
                  доевтектоїдною графітизованою сталлю.
                         Схильність  до  крихкого  руйнування  може  зростати  в  умовах
                  експлуатації  коліс  при  низьких  кліматичних  температурах  внаслідок
                  холодноламкості, яка притаманна вуглецевим сталям, особливо з дефектами
                  типу  тріщин.  Тому  необхідно  оцінити  роботоздатність  колісних  та
                  запропонованої          доевтектоїдної        графітизованої         сталі      за      умов
                  низькотемпературного           окрихчування         та     визначити       критерії,      які
     	
