Page 194 - Кулик В.В.
        P. 194
     194
                  5,2  мм  для  доевтектоїдної  графітизованої  сталі  [402].  З  пониженням
                                             0
                  температури  до  –40  С  критичний  розмір  тріщини  для  колісних  сталей
                  зменшується у 5-6 разів і стає 5,2 і 2,5 мм відповідно для сталей марок 2 та Т
                  залізничних  коліс.  Для  доевтектоїдної  графітизованої  сталі  пониження
                  температури  не  впливає  на  критичний  розмір  тріщини  [402].  За  розмаху
                  напружень    =  700  MПa  критичними  за  низьких  температур  експлуатації
                  стають  тріщини  довжиною  1,7  мм  для  доевтектоїдної  графітизованої  сталі
                  [402] і сталі марки 2 та біля 1 мм для сталі марки Т залізничного колеса [315,
                  316].
                        Рисунок 4.13 – Схематичне зображення  колеса зі чвертьеліптичною
                                           поверхневою тріщиною завдовжки с
                         Ці  результати  отримано  на  підставі  даних,  встановлених  за  асиметрії
                  циклу  навантаження  R=0,1.  Відомо,  що  в  експлуатації,  зокрема  під  час
                  гальмування, в колесах можуть додатково виникати залишкові напруження,
                  які  підвищують  асиметрію  циклу  навантаження,  що  в  умовах  нормальної  і
                  низьких температур призводить до зниження циклічної в’язкості руйнування
                  K   [416].  Це  може  зумовити  ще  більше  зменшення  критичних  розмірів
                      fc
                  дефектів.
     	
