Page 8 - ЛІТЕРАТУРНИЙ ОГЛЯД
P. 8
8
На основі фрактографічних досліджень експлуатаційних зламів лопаток
роторів парових турбін встановлено причини їх дочасного втомного
руйнування та закономірності зміни порогових рівнів циклічної
тріщиностійкості експлуатованих високохромистих сталей залежно від зміни
їх структурно-механічного стану в часі експлуатації, які використані на низці
ТЕС ДТЕК для обґрунтування періодичності контролю роторів і забезпечення
їх експлуатаційної надійності.
Побудовані залежності між механічними властивостями та
структурними і фрактографічними показниками, чутливими до зміни стану
теплотривких сталей парогонів, використані на ТЕС ДТЕК для оцінювання
міри їх деградації через зупинки технологічного процесу і повзучість та для
обґрунтування термінів проведення чергових обстежень парогонів і
послідовності заміни критично деградованих елементів.
Сформульовані в роботі висновки та рекомендації використані на ТЕС
ДТЕК для з’ясування причин виникнення пошкоджень в елементах
обладнання, розроблення заходів, спрямованих на недопущення їх у
майбутньому, а також для прогнозних оцінок щодо роботоздатності інших
деталей конструкцій. Це підтверджено 8 актами використання отриманих
результатів, висновків та рекомендацій.
Ключові слова: деградація конструкційних сталей, тривала
експлуатація, кліматичні та високотемпературні умови, кореляції між
структурними, фрактографічними і механічними показниками деградації,
обґрунтування критичного структурно-механічного стану.
ABSTRACT
Krechkovska H.V. Methodology of the critical state assessment of long-term
operated structural steels based on the changes in their structure, micromechamisms,
and fracture resistance. – Manuscript.
Thesis for the Doctor’s degree in Engineering Sciences by 05.02.01 speciality
«Materials Science» (132 – Materials Science). – Karpenko Physico-Mechanical
Institute of the National Academy of Sciences of Ukraine, Lviv, 2020.