Page 40 - Міністерство освіти і науки України
P. 40
38
AMME’2017, 22-25 October 2017, Gliwice - Wisła, Poland, 2017. P. 90-91.
45. Ostash O.P., Kulyk V.V., Lenkovskiy T.M., Duriagina Z.A., Vira V.V., Tepla T.L.
Relationships between the fatigue crack growth resistance characteristics of a steel and
the tread surface damage of railway wheel. Materials Science and Graphene
Technology: Proceedings of the International Conference on Materials Science and
Graphene Technology, 09-11 April 2018, Dubai, United Arab Emirates, 2018. P. 32.
46. Кулик В.В., Шипицин С.Я., Осташ О.П., Віра В.В. Пластифікація колісних
сталей з твердорозчинним та дисперсійним зміцненням. Проблеми і перспективи
розвитку залізничного транспорту: Матеріали 78-ої Міжнародної науково-
практичної конференції, 17-18 травня 2018, Дніпро, 2018. С. 306-307.
47. Осташ О., Кулик В., Позняков В., Гайворонський О., Ковалишин В. Вплив
деформаційного мартенситного перетворення на міцність і циклічну
тріщиностійкість колісної сталі. Теорія та практика раціонального
проектування, виготовлення і експлуатації машинобудівних конструкцій:
Матеріали 6-ої Міжнародної науково-технічної конференції, 25-26 жовтня 2018,
Львів, 2018. С. 60-62.
АНОТАЦІЯ
Кулик В.В. Розроблення концепції створення високоміцних колісних
сталей. – На правах рукопису.
Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора технічних наук за
спеціальністю 05.02.01 – Матеріалознавство. – Фізико-механічний інститут
ім. Г.В. Карпенка Національної академії наук України, Національний університет
"Львівська політехніка" Міністерства освіти і науки України, м. Львів, 2019.
В дисертації, з позицій структурної механіки втомного руйнування
сформульовані та обґрунтовані рекомендації в галузі матеріалознавства, які
забезпечують вирішення важливої науково-технічної проблеми підвищення
надійності і довговічності високоміцних залізничних коліс. Запропоновано нову
концепцію створення сталей для забезпечення високого опору зношуванню і
пошкоджуваності поверхні кочення коліс, розроблено вимоги до комплексу
механічних характеристик таких сталей та обґрунтовано хімічний склад сталі для
залізничних коліс нового покоління, а також режим термічної обробки їх ремонтних
наплавок.
Виявлено, що негативний вплив корозивного середовища на поріг втоми K та
th
циклічну в’язкість руйнування K стандартних колісних сталей марок 2 і Т
fc
незначний, а схильність до низькотемпературного окрихчення зростає з
підвищенням вмісту вуглецю в сталі. Встановлено, що за впливу термосилових
чинників в зоні контакту під час гальмування, коли перлітна структура
трансформується в мартенситну, вихідні стискальні залишкові напруження ІІ роду
змінюються на розтягальні тим сильніше, що вищі вміст вуглецю в сталі та
швидкість її охолодження. Показано, що пошкоджуваність поверхні кочення
модельних коліс при контактно-циклічному навантаженні пари колесо-рейка зростає
з підвищенням міцності (твердості), що зумовлено високим вмістом вуглецю в
колісній сталі. При цьому пошкодженість однозначно корелює з циклічною