Page 40 - Міністерство освіти і науки України
P. 40

38

             AMME’2017, 22-25 October 2017, Gliwice - Wisła, Poland, 2017. P. 90-91.
          45.  Ostash  O.P., Kulyk  V.V.,  Lenkovskiy  T.M.,  Duriagina  Z.A.,  Vira  V.V.,  Tepla  T.L.
             Relationships between the fatigue crack growth resistance characteristics of a steel and
             the  tread  surface  damage  of  railway  wheel.  Materials  Science  and  Graphene
             Technology:  Proceedings  of  the  International  Conference  on  Materials  Science  and
             Graphene Technology, 09-11 April 2018, Dubai, United Arab Emirates, 2018. P. 32.
          46.  Кулик  В.В.,  Шипицин  С.Я.,  Осташ  О.П.,  Віра  В.В.  Пластифікація  колісних
             сталей з твердорозчинним та дисперсійним зміцненням. Проблеми і перспективи
             розвитку  залізничного  транспорту:  Матеріали  78-ої  Міжнародної  науково-
             практичної конференції, 17-18 травня 2018, Дніпро, 2018. С. 306-307.
          47. Осташ  О.,  Кулик  В.,  Позняков  В.,  Гайворонський  О.,  Ковалишин  В.  Вплив

             деформаційного  мартенситного  перетворення  на  міцність  і  циклічну
             тріщиностійкість        колісної      сталі.    Теорія     та     практика        раціонального
             проектування,  виготовлення  і  експлуатації  машинобудівних  конструкцій:
             Матеріали 6-ої Міжнародної науково-технічної конференції, 25-26 жовтня 2018,
             Львів, 2018. С. 60-62.

                                                     АНОТАЦІЯ

               Кулик  В.В.  Розроблення  концепції  створення  високоміцних  колісних
          сталей. – На правах рукопису.
               Дисертація  на  здобуття  наукового  ступеня  доктора  технічних  наук  за
          спеціальністю  05.02.01  –  Матеріалознавство.  –  Фізико-механічний  інститут
          ім. Г.В. Карпенка  Національної  академії  наук  України,  Національний  університет
          "Львівська політехніка" Міністерства освіти і науки України, м. Львів, 2019.
               В  дисертації,  з  позицій  структурної  механіки  втомного  руйнування
          сформульовані  та  обґрунтовані  рекомендації  в  галузі  матеріалознавства,  які
          забезпечують  вирішення  важливої  науково-технічної  проблеми  підвищення
          надійності  і  довговічності  високоміцних  залізничних  коліс.  Запропоновано  нову
          концепцію  створення  сталей  для  забезпечення  високого  опору  зношуванню  і
          пошкоджуваності  поверхні  кочення  коліс,  розроблено  вимоги  до  комплексу
          механічних  характеристик  таких  сталей  та  обґрунтовано  хімічний  склад  сталі  для
          залізничних коліс нового покоління, а також режим термічної обробки їх ремонтних
          наплавок.
               Виявлено, що негативний вплив корозивного середовища на поріг втоми K  та
                                                                                                           th
          циклічну  в’язкість  руйнування  K   стандартних  колісних  сталей  марок  2  і  Т
                                                      fc
          незначний,  а  схильність  до  низькотемпературного  окрихчення  зростає  з
          підвищенням  вмісту  вуглецю  в  сталі.  Встановлено,  що  за  впливу  термосилових
          чинників  в  зоні  контакту  під  час  гальмування,  коли  перлітна  структура
          трансформується в мартенситну, вихідні стискальні залишкові напруження ІІ роду
          змінюються  на  розтягальні  тим  сильніше,  що  вищі  вміст  вуглецю  в  сталі  та
          швидкість  її  охолодження.  Показано,  що  пошкоджуваність  поверхні  кочення
          модельних коліс при контактно-циклічному навантаженні пари колесо-рейка зростає
          з  підвищенням  міцності  (твердості),  що  зумовлено  високим  вмістом  вуглецю  в
          колісній  сталі.  При  цьому  пошкодженість  однозначно  корелює  з  циклічною
   35   36   37   38   39   40   41   42   43