Page 20 - Dys
P. 20
20
3. Уточнити механізм КМР трубних сталей у водних середовищах, що
моделюють ґрунтові;
4. Вивчити механізм впливу корозійно- та адсорбційно-активних
аніонів на опір трубної сталі 17Г1С зародженню корозійно-втомної тріщини;
5. Визначити параметри корозійно-циклічної тріщиностійкості трубної
сталі 17Г1С залежно від складу водних середовищ за високої асиметрії циклу
навантаження, що відповідає експлуатаційним умовам;
6. Оцінити вплив тривалої експлуатації магістральних газопроводів на
корозійне та корозійно-механічне руйнування ЗЗ сталі 17Г1С.
Об’єкт дослідження: КМР вуглецевих та низьколегованих сталей у
вихідному стані та після тривалої експлуатації.
Предмет досліджень: закономірності зміни ЕХ, корозійних та
корозійно-механічних властивостей конструкційних сталей у водних
середовищах залежно від їх складу, виду експлуатаційного навантаження та
внаслідок тривалої експлуатації.
Методи досліджень: ЕХ методи дослідження характеру корозійного
процесу та швидкості релаксації ЕХ реакцій на свіжодеформованій поверхні
(поляризаційний метод, метод дискового обертового електрода);
гравіметричний метод визначення швидкості корозії та ефективності
інгібіторного захисту сталі від ККР; дослідження механізму захисної дії
інгібіторів імпедансометричним методом; визначення опору корозійно-
статичному та воднево-механічному руйнуванню за повільного розтягу
гладких циліндричних зразків; визначення опору сталей виразковій корозії,
ККР, втомному та корозійно-втомному росту тріщин; визначення
мікротвердості; металографічні дослідження; методи математичної статистики.
Наукова новизна одержаних результатів.
Встановлено, що кавітація за сумісної дії з циклічним навантаженням
суттєво знижує характеристики корозійно-втомної витривалості сталі 35 у
водогінній воді: границя корозійної втоми зменшується у 2,4 рази, а