Page 256 - Кулик В.В.
P. 256

256

                  дисперсійного зміцнення шляхом сумісного мікролегування сталі ванадієм і

                  азотом.  Оптимальна  мікроструктура  і  ресурсні  механічні  властивості  такої

                                                                               -4

                  колісної сталі досягнуті за вмісту [V‧N] = 22,1‧10 % і відповідних режимів
                  термічної обробки (температури аустенізації та відпуску).

                         5.     Підтверджено, що опір пошкоджуваності поверхні кочення коліс

                  корелює  з  циклічною  в’язкістю  руйнування  K   колісної  сталі,  а  також
                                                                               fc

                  новим параметром конструкційної міцності матеріалів [ ‧K ‧K ].
                                                                                                  fc
                                                                                             th
                                                                                       В
                         6.     Встановлено,  що  твердорозчинне  зміцнення  за  рахунок
                  підвищенного  вмісту  кремнію  (до  0,7%)  і  марганцю  (до  0,8%),  а  також
                                                                                                            4
                  дисперсійне зміцнення (при оптимальному вмісті ванадію і азоту [V‧N]‧10  =

                  28,9%)  за  пониженого  вмісту  вуглецю  (0,52)  забезпечують  колісній  сталі

                  меншу  схильність  до  утворення  повзунів  на  поверхні  кочення  коліс

                  порівняно зі стандартною сталлю марки Т.

                         7.     Така  комплекснолегована  сталь  володіє  високою  міцністю  і

                  циклічною в’язкістю руйнування за умов нормального відриву і поперечного

                  зсуву, що зумовлює краще поєднанням опору зношуванню і пошкодженості

                  поверхні кочення модельних коліс порівняно зі сталлю марки Т.
   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261