Page 142 - Кулик В.В.
P. 142

142

                  (твердості),  спричиняє  її  схильність  до  мартенситного  перетворення  [355,

                  361],  збільшення  залишкових  напружень  другого  роду  і,  як  результат,

                  падіння циклічної тріщиностійкості [355].



                         3.3.2.  Контактно-втомна  пошкоджуваність  поверхні  кочення

                  залізничних коліс



                         Виявлено,  що  за  умов  кочення  без  проковзування  на  поверхні

                  модельних зразків з колеса типу КП-Т кількість вищербин, які утворюються

                  шляхом розшарування, є меншою порівняно зі зразками із колеса типу КП-2,

                  шляхом  пітингоутворення – навпаки [340].

                         Проведені  експериментальні  дослідження  пошкоджуваності  показали,

                  що  кількість  вищербин,  утворених  шляхом  розшарування  є  у  кілька  разів

                  меншою для зразків модельного колеса зі сталі марки Т порівняно зі сталлю

                  марки  2.  Загальна  кількість  цих  вищербин  становить  25  і  69  штук  на

                                                                            2
                  контактну поверхню модельного зразка (400 мм ), відповідно для сталі марки
                  Т та сталі марки 2. Площа цих вищербин знаходиться в межах 0,02…0,675

                      2
                  мм ,  причому  для  сталі  марки  Т  відзначається  більша  однорідність  цих
                  вищербин за площею (рис. 3.21).

                                                                                                  2
                         Зокрема,  кількість  вищербин  середньою  площею  0,075 мм   становить
                  72 % від усієї кількості вищербин на поверхні кочення модельного зразка зі

                  сталі марки Т (рис. 3.21). Тоді як для сталі марки 2 цей показник становить 58

                  % і характерний ширший діапазон розмірів вищербин, зі зміщенням його в

                  сторону дефектів більших розмірів (рис. 3.21). Форма таких вищербин доволі

                  різноманітна,  проте  вони  виділяються  спільною  рисою,  а  саме:  їх  контур

                  можна вписати у рівнобедрений трикутник, вершина якого направлена проти

                  напрямку  кочення  колеса.  Це  може  бути  підтвердженням  результатів

                  натурних  випробувань  про  вищу  зносостійкість  коліс  КП-Т  порівняно  з

                  колесами КП-2.
   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147