Page 4 - Міністерство освіти і науки України
P. 4

2

          тріщиностійкості колісних сталей для зниження пошкоджуваності поверхні кочення
          високоміцних  залізничних  коліс”  (0112U002773,  2012-2016 рр);  в  рамках  цільової
          комплексної  програми  наукових  досліджень  НАН  України  “Проблеми  ресурсу  і
          безпеки  експлуатації  конструкцій,  споруд  та  машин”  (“РЕСУРС”):  “Розроблення
          відомчого       нормативного        документа        “Критерії      вибору       та    оцінювання
          роботоздатності  високоміцних  сталей  суцільнокатаних  залізничних  коліс”
          (0110U004576, 2010-2012 рр); “Розробка та експериментальна апробація ефективних
          методів  оцінювання  експлуатаційного  ресурсу  високоміцних  залізничних  коліс  на
          стадіях  їх  проектування  і  виробництва”  (0113U004222,  2013-2015 рр);  в  рамках
          цільової  програми наукових  досліджень  НАН  України  “Надійність  і довговічність
          матеріалів,  конструкцій,  обладнання  та  споруд”  (РЕСУРС-2):  “Експериментальне

          обґрунтування технологічних режимів виробництва і відновлення залізничних коліс
          з комплексом оптимальних службових характеристик в різних умовах експлуатації”
          (0116U006344,  2016-2020 рр);  за  грантами  для  молодих  учених  НАН  України:
          “Оцінювання  роботоздатності  нових  графітизованих  сталей  для  високоміцних
          залізничних  коліс”  (0111U008322  і   0112U005109,  2011-2012 рр.);  у  рамках
          кафедральної  науково-дослідної  роботи  згідно  з  тематичними  планами  МОН
          України:       “Моделювання          та     синтезування         нових       багатокомпонентних
          функціональних  матеріалів  з  прогнозованою  структурою  та  властивостями”
          (0116U004142, 2016-2018 рр), в яких автор брав участь як керівник (0113U004222,
          0111U008322, 0112U005109) або відповідальний виконавець (решта).
               Мета  і  завдання  дослідження.  Мета  роботи  –  розробити  вимоги  до  сталей
          високоміцних  залізничних  коліс  для  одночасного  забезпечення  високої
          зносостійкості та опору  утворенню дефектів (повзунів і вищербин) на їх поверхні
          кочення,  а  також  обґрунтувати  хімічний  склад  і  структурно-фазовий  стан  нових
          сталей для коліс з підвищеним терміном експлуатації.
               Для  досягнення  поставленої  мети  в  роботі  вирішувались  наступні  основні
          задачі:
               - провести  аналіз  закономірностей  формування  дефектів  на  поверхні  кочення
          залізничних коліс залежно від умов їх експлуатації та марки колісної сталі;
               - дослідити  закономірності  зміни  характеристик  міцності  і  циклічної
          тріщиностійкості  стандартних  високоміцних  колісних  сталей  залежно  від  впливу
          експлуатаційних  чинників  (температури,  корозивного  середовища,  умов  під  час
          гальмування)
               - обґрунтувати вибір механічних характеристик сталей, що визначають їх опір
          утворенню  повзунів  і  вищербин  на  поверхні  кочення  коліс  за  локальних  умов
          нормального відриву та поперечного зсуву;
               - сформулювати вимоги до хімічного складу і структурно-фазового стану нових
          сталей для коліс з підвищеним терміном експлуатації;
               - дослідити  закономірності  зміни  ресурсних  характеристик  перспективних
          колісних сталей (графітизованих, з твердорозчинним або дисперсійним зміцненням).
               - обґрунтувати хімічний склад і структурно-фазовий стан нових високоміцних
          сталей для коліс з підвищеним терміном експлуатації;
               - розробити       режими       термічної      обробки      для     підвищення        циклічної
   1   2   3   4   5   6   7   8   9