Page 4 - Міністерство освіти і науки України
P. 4
2
тріщиностійкості колісних сталей для зниження пошкоджуваності поверхні кочення
високоміцних залізничних коліс” (0112U002773, 2012-2016 рр); в рамках цільової
комплексної програми наукових досліджень НАН України “Проблеми ресурсу і
безпеки експлуатації конструкцій, споруд та машин” (“РЕСУРС”): “Розроблення
відомчого нормативного документа “Критерії вибору та оцінювання
роботоздатності високоміцних сталей суцільнокатаних залізничних коліс”
(0110U004576, 2010-2012 рр); “Розробка та експериментальна апробація ефективних
методів оцінювання експлуатаційного ресурсу високоміцних залізничних коліс на
стадіях їх проектування і виробництва” (0113U004222, 2013-2015 рр); в рамках
цільової програми наукових досліджень НАН України “Надійність і довговічність
матеріалів, конструкцій, обладнання та споруд” (РЕСУРС-2): “Експериментальне
обґрунтування технологічних режимів виробництва і відновлення залізничних коліс
з комплексом оптимальних службових характеристик в різних умовах експлуатації”
(0116U006344, 2016-2020 рр); за грантами для молодих учених НАН України:
“Оцінювання роботоздатності нових графітизованих сталей для високоміцних
залізничних коліс” (0111U008322 і 0112U005109, 2011-2012 рр.); у рамках
кафедральної науково-дослідної роботи згідно з тематичними планами МОН
України: “Моделювання та синтезування нових багатокомпонентних
функціональних матеріалів з прогнозованою структурою та властивостями”
(0116U004142, 2016-2018 рр), в яких автор брав участь як керівник (0113U004222,
0111U008322, 0112U005109) або відповідальний виконавець (решта).
Мета і завдання дослідження. Мета роботи – розробити вимоги до сталей
високоміцних залізничних коліс для одночасного забезпечення високої
зносостійкості та опору утворенню дефектів (повзунів і вищербин) на їх поверхні
кочення, а також обґрунтувати хімічний склад і структурно-фазовий стан нових
сталей для коліс з підвищеним терміном експлуатації.
Для досягнення поставленої мети в роботі вирішувались наступні основні
задачі:
- провести аналіз закономірностей формування дефектів на поверхні кочення
залізничних коліс залежно від умов їх експлуатації та марки колісної сталі;
- дослідити закономірності зміни характеристик міцності і циклічної
тріщиностійкості стандартних високоміцних колісних сталей залежно від впливу
експлуатаційних чинників (температури, корозивного середовища, умов під час
гальмування)
- обґрунтувати вибір механічних характеристик сталей, що визначають їх опір
утворенню повзунів і вищербин на поверхні кочення коліс за локальних умов
нормального відриву та поперечного зсуву;
- сформулювати вимоги до хімічного складу і структурно-фазового стану нових
сталей для коліс з підвищеним терміном експлуатації;
- дослідити закономірності зміни ресурсних характеристик перспективних
колісних сталей (графітизованих, з твердорозчинним або дисперсійним зміцненням).
- обґрунтувати хімічний склад і структурно-фазовий стан нових високоміцних
сталей для коліс з підвищеним терміном експлуатації;
- розробити режими термічної обробки для підвищення циклічної