Page 79 - НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ РќРђРЈРљ УКРАЇНР
P. 79
79
Висновки до розділу 2
1. Попри значну кількість публікацій з проблем втомного руйнування, в
літературі немає єдиного загальноприйнятого теоретичного підходу для оцінки
залишкової довговічності таких механічних елементів залізного транспорту як
колісні пари та рейки. Відомі із літературних джерел теоретичні моделі є
математично трудомісткими і непростими для їх застосування в інженерній
практиці. А тому виникає необхідність у створенні простих і зручних у
застосуванні методів оцінювання залишкової довговічності таких залізничних
механічних елементів з втомними тріщинами.
Для оцінювання залишкового ресурсу таких тривало-експлуатованих
механічних елементів залізного транспорту необхідно спочатку сформулювати
нові ефективні розрахункові моделі кінетики втомного розвитку наявних у них
типових тріщиноподібних дефектів.
2. За допомогою енергетичного підходу механіки руйнування матеріалів
сформульовано розрахункову модель оцінювання періоду зародження втомної
тріщини із вершини гладкої мікрораковини на поверхні круглого вала.
3. На основі енергетичного підходу механіки руйнування побудовано
розрахункову модель поширення втомної макротріщини у металевому матеріалі
із врахуванням змішаних макромеханізмів її поширення, що дало можливість
оцінювати залишкову довговічність металевих елементів конструкцій за
складного напруженого стану.

