Page 55 - НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ НАУК УКРАЇНИ
P. 55

55

Висновки до розділу 1

       1. Провівши літературний огляд із досліджуваної проблеми, можна сказати,
що оцінювання залишкового ресурсу високо-навантажуваних механічних
елементів залізничного транспорту, таких як колісні пари рухомого складу та
залізничні рейки, є складною, проте важливою та надзвичайно актуальною
задачею. Дана проблема є мало вивченою та потребує значного розвитку
насамперед у теоретичному плані. У літературі практично відсутні відомості про
достовірні методики прогнозування залишкового ресурсу тривало-експлуатованих
механічних елементів залізничного транспорту, які гарантували би продовження
терміну їх служби із високою надійністю. Відомі ж нечисленні методики прогнозу
залишкової довговічності цих елементів, як правило, ґрунтуються на статистичних
підходах та є досить неточними, тому часто не можуть із достатньою
ефективністю забезпечити оцінку термінів продовження надійної роботи таких
елементів.

       Такі обставини обумовлюють необхідність та своєчасність розвинутих у
дисертаційній роботі нових методик оцінювання залишкового ресурсу тривало-
експлуатованих елементів колісних пар та залізничних рейок, що ґрунтуються на
ефективних підходах сучасної механіки руйнування матеріалів.

       2. Дані про основні типи механічних дефектів, що виявляють на практиці
у елементах залізничних колісних пар та рейок вказують на те, що такі дефекти
в переважній більшості зароджуються та розвиваються за втомним механізмом.

       3. Проаналізувавши експлуатаційні умови роботи залізничних колісних пар та
рейок, а також на основі даних про їх руйнування можна зробити висновок, що
довговічність та надійність експлуатації таких залізничних конструкцій
безпосередньо залежить від їх технічного стану, а саме від наявності пошкоджень,
точності регулювання, якості матеріалу та ін.
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60