ФІЗИКО-МЕХАНІЧНИЙ ІНСТИТУТ ІМ. Г.В. КАРПЕНКА НAH УКРАЇНИ
KARPENKO PHYSICO-MECHANICAL INSTITUTE OF THE NAS OF UKRAINE

 





Відбулася зустріч експертів Венеційської комісії з представниками МОН України, на якій розглядалася мовна стаття Закону «Про освіту».

31 жовтня 2017 року в приміщенні Міністерства освіти і науки України відбулася зустріч експертів Венеційської комісії з представниками МОН України, на чолі з Міністром Лілією Гриневич, де обговорювалися питання, що стосуються різних підходів до навчання дітей з різних меншин, строків та інструментів імплементації мовної статті Закону «Про освіту».

Експерти із занепокоєнням сприйняли запропонований підхід, коли для кожної національної меншини індивідуально визначаються умови імплементації статті.

Лілія Гриневич пояснила, що освіта в школах кожної з меншин має свої потреби, щоб на виході отримати відповідну якість. Зокрема, йшлося про те, що польська та болгарська мови належать до слов’янської групи, тому тут потрібен один підхід, а угорська та румунська – це мови іншої групи, і підхід має бути вже іншим.

«Знаєте, є жарт про те, як зайцю, пташці та черепасі дали завдання за однаковий час пробігти певну дистанцію. На цьому прикладі очевидно, що уніфікований підхід для всіх – хибний шлях. Наша ціль – привести всіх українських дітей до певного рівня оволодіння українською мовою на етапі закінчення загальної середньої освіти, враховуючи потреби тієї чи іншої групи», – зазначила Лілія Гриневич.

Обговорювались також інструменти, що дозволять якісно імплементувати статтю.

«Зараз ми сконцентровані на розробці нових програм, підручників та підготовці курсів для підвищення кваліфікації вчителів у школах з мовою навчання національних меншин», – повідомила Міністр.

Вона додала, що у цих процесах Україна активно залучатиме представників своїх меншин та педагогів зі шкіл, які працюють з тими дітьми, для яких державна мова не є материнською.

Експерти подякували за вичерпну довідку обґрунтування необхідності запровадження статті 7 Закону «Про освіту», яка враховує усі аспекти – від історичних передумов до правового обґрунтування.

З документом можна ознайомитися за посиланням:

http://mon.gov.ua/content/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/2017/10/31/2017.10.31-pozicziya-mon-shhodo-statti-7-zakonu.pdf

«Зараз я відчуваю, що ми змогли озброїти експертів Венеційської комісії реальними аргументами стосовно статті 7 нового Закону «Про освіту», – зазначила за результатами зустрічі Міністр.

Експерти Венеційської комісії перебували в Україні з 30 по 31 жовтня. Протягом цього часу вони зустрічалися з представниками національних меншин в Україні, представниками МЗС, МОН України та депутатами ВРУ.