ФІЗИКО-МЕХАНІЧНИЙ ІНСТИТУТ ІМ. Г.В. КАРПЕНКА НAH УКРАЇНИ
KARPENKO PHYSICO-MECHANICAL INSTITUTE OF THE NAS OF UKRAINE

 





З набуттям чинності нового Закону «Про освіту» МОН розпочинає широкомасштабну діяльність з оновлення законодавства в усіх сферах освіти

25 вересня 2017р. Президент України підписав Закон України № 2145-VІІІ "Про освіту", прийнятий Верховною Радою України 5 вересня 2017 року:

http://www.president.gov.ua/news/prezident-pidpisav-zakon-ukrayini-pro-osvitu-43606

«Це – одна із найголовніших реформ, бо від жодної іншої реформи майбутнє країни не залежить так, як від освітньої», - зазначив Петро Порошенко.

Президент особливо наголосив, що закон підвищує роль державної української мови в освітньому процесі. Закон забезпечує рівні можливості для всіх, бо гарантує кожному випускнику високий рівень володіння мовою, необхідний для успішної кар'єри в Україні.

В той же час Глава Держави підкреслив важливість неухильного дотримання при здобутті освіти  гуманітарних прав національних меншин, які проживають на території України.

«Україна демонструвала й надалі демонструватиме таке ставлення до прав національних меншин, яке відповідає нашим міжнародним зобов'язанням, перебуває в гармонії з європейськими стандартами і є взірцем для сусідніх країн», - наголосив Петро Порошенко.

Президент також  звернувся до Міністерства закордонних справ та  Міністерства освіти – провести необхідні консультації з європейськими партнерами, в тому числі з Радою Європи.

З набуттям чинності нового Закону «Про освіту» МОН розпочинає широкомасштабну діяльність з оновлення законодавства в усіх сферах освіти. Про це заявила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час зустрічі освітян з Президентом України Петром Порошенком.

«Новий Закон «Про освіту» – це закон нових можливостей для усієї освіти в Україні від дошкілля і до освіти дорослих. Сьогодні для нас в цьому законі дуже важливою нормою є створення мостів між системою освіти і ринком праці, тому що освіта покликана створити можливості для розвитку особистості, підняти людський потенціал у країні і розвивати, відповідно, економіку України. Це стосується як професійної, так і вищої освіти. Ми вперше в цьому законі даємо інституційний майданчик, в межах якого сучасні професійні стандарти трансформуватимуть в освітні», – зазначила Лілія Гриневич.

«Новий закон дає цілий спектр нових можливостей, зокрема, для розвитку позашкільної освіти. Наприклад, діти, які навчаються у музичних школах, спортивних гуртках, зможуть перезараховувати свої здобутки та не відвідувати відповідні уроки у школі за домовленістю між батьками та керівництвом закладу», – додав Павло Хобзей.

Разом із проектами нових законів «Про загальну середню освіту», «Про професійну освіту», «Про освіту дорослих» та «Про дошкільну освіту» також розроблятимуться зміни до Закону «Про вищу освіту».

«Сьогодні, із набуттям чинності нового Закону «Про освіту», МОН розпочинає широкомасштабну діяльність з оновлення законодавства в усіх сферах освіти. У сфері вищої освіти нам важливо нарешті розвинути незалежну оцінку якості вищої освіти, через яку абітурієнти, суспільство зможуть побачити реальну картину – які виші справді дають якісну освіту, а які, на жаль, не можуть зараз це зробити. Цього року ми провели вперше незалежне вступне випробування на магістратуру з «Права». Сьогодні у нас 350 ВНЗ готують бакалаврів «Права». Трохи згодом ми представимо результати і покажемо, наскільки якісно кожен із закладів готує студентів у цій сфері. Виходячи з цих результатів ми маємо переконливі аргументи на користь розробки реальних механізмів оцінки незалежної якості вищої освіти», – додала Міністр.

Лілія Гриневич також відзначила, що лише прийняття закону не достатньо, адже жодна реформа не зможе відбутися без активної участі професійних спільнот.

«Шановні колеги, реформи відбудуться тільки через вас – тих, хто своєю щоденною працею чи з різних рівнів управління, чи з різних аудиторій та класних кімнат працює з дітьми, учнями, вихованцями та студентами. Саме тому однією з ключових новел закону є підняття соціального статусу педагогічних працівників. Ми вже цього року підвищили зарплату педагогічним працівникам на 50%, а з наступного року підвищимо ще на 25%», – розповіла Міністр.

Нагадуємо, що Лілія Гриневич під час зустрічі з Міністром національної освіти Румунії Лівіу Марьян Попом наголосила, що МОН готове обговорювати імплементацію мовної статті Закону «Про освіту», а текст статті відправить на розгляд Венеціанської комісії.